En bra dag*

Idag har jag varit itan en sväng med marodören och mamma...
Var och kikade runt lite här och där, fikade och bara gick och pratade.. Mysigt*
Fick lite uträttat av det jag skulle också. Var och köpte en rullgardin på IKEA, en grå, jättesnygg! Sen råkade det hoppa på några stora fina krukor på vagnen. 2 till mamma och 1 till mig, opps*
På Maxi blev det 5 nya dynor till altanen..
När vi satt och fikade orkade inte Simon sitta still så länge så han sprang fram och tillbaka bland affärerna. Till slut gick han in på Cubus, hittade en skyltdocka som han började peta näsan på!!! Då var jag en stolt mamma, ehhh...

När vi kom hem planterade jag lite blommor i min nya fina kruka och i en gammal, ville göra lite fint på altanen..



Igår var jag på promenad med en av mina Johannor.. Ja hon är en av mina nu..
Vi gick längst med kanalen, utmed Bysjön och sen ut till Adelsnäs.. Det är så himla fint så man tappar nästan andan.. Får se om Simon och jag tar en cykeltur ut dit imorrn.. Stannar till på Kaffestugan kanske.. Hoppas att vädret är ok bara...

Träffade min gamla serveringslärare Kent på en parkering idag.. MIN KENT!!! Å vad jag saknar honom!!
Han hade tänkt på mig häromdagen sa han.. Dom söker en ny tjänst på skolan han jobbar på. Jag har alltid sagt att jag ska ta över hans jobb nån dag. Lära ut hur man bär tallrikar till snorungar..
Och nu fanns det en sån tjänst, men jag var nog lite för ung, eller en högskola för lite...
ATTANS!!!!! Det skulle nog vara ett jobb jag skulle tycka vara roligt... Jag blev glad över att han tänkte på mig iallafall!!!!!!!!!

Å grönt börjar det att bli!! Jippie* Var ute i Lunnebjörke igår och bara njöt!!!! Nu börjar det bli sådär fint där ute, vackert t.o.m! Var uppe på källarbacken bland mina gullvivor..

Gullvivor I Lunnebjörke

Nu ska jag försöka söva Simon...
Puss på er*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0