Målar*

"Jag ska måla hela världen lilla mamma, full med solsken varje dag.
Att det regnar och är grått det gör detsamma, du ska solsken i ditt fönster ändå ha....."
 
Ja, här målas det för fulla muggar! Har tillbringat 1 ½ dag i garaget och målat bräder, blev utsläät igår och fortsatte på garaget.. Det är svintråkigt!! Men bara för att det än sålänge bara är grundfärg. Så man ser liksom inget rätt resultat än.. Ska ut och fortsätta snart igen. Lite frukost i magen och en stor balja java bara!!! Förhoppningsvis kanske jag kan börja med den gråa färgen på garaget senare idag!

Hade en underbar lördag! Simon och jag skjutsade ner Freddan till Västervik. Det var svensexa för Mattias. Så när vi ändå var däråkte vi ner till hamnen och strosade lite, det var ju kalasväder! Och ja, det blev en tur på stan oxå!! Sen åkte vi hem för att rasta Salle lite och fixa i huset lite.. Ringde till Louice och frågade om vi fick komma dit. Åkte ner till stugan runt halv 3. Det var längesen jag hade en sån avslappnad och perfekt dag. Promenad, fika i gräset, långa samtal om allt mellan himmel och jord, mat, kvällsdopp, som för övrigt var i en sjö som låg så vackert och solnedgång på det!!, sen rökte Lasse fisk så kvällen avslutades med en knäcke med rökt aborre på!! Man kan ha det sämre!!! Sen åkte vi ner och hämtade Freddan igen..

I torsdags var vi i Kolmården med Lill-Micke, Johanna och Wille. Det var också en himla mysig dag!! Bra väder, snälla barn och trevligt sällskap!

På onsdag ska det vandras!!! Med Louice och Erika. Jag är skitnervös!!! Vi ska gå från Gärdesrum ner till Ukna. Tjust-leden... Hur ska jag orka?? Jag kommer att falla ihop efter 1 kmjag. Och då har jag hurtbullarna till svägerskor med mig som jag måste hålla god min inför och får ju inte klaga nåt!!! Känner jag inte en förkylning smyga sig på mig??????!!!!!!!!!!! ;)
 
Nähä, nu finns det nog inget återvändo.. Penseln ropar på mig!
Ta hand om er. Puss*
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0