En vanlig tisdag*

Idag är det en seg dag... Igen..
Känner mig inte som världens bästa mamma som sysselsätter sin son med diverse lekar, aktiviteter och pyssel.. Men han klagar inte.. Simon är lite småförkyld, snokar och nyser så jag intalar mig att han VILL ta det lugnt idag..
Var och vände bebisen igår. Hade hört många varianter på hur det skulle kännas. Min egen var att det var väldigt väldigt obehagligt. Lite småont med ett sånt väldigt tryck på magen, men inte smärtont. Bebisen var inte med på noterna så läkaren fick göra det mesta själv. Men till slut så fick hon runt den..
Så nu är det bara att hålla tummarna att den ligger kvar. Det är en väldigt livlig krabat som bor där inne. Den har knappt varit still sen vi gjorde vändningen. Och är den en gnutta lik sin storebror så vet vi ju alla vad det betyder. Den lär inte ligga kvar så som vi vill!!!! ;)
Restaurangbesöket och teatern som jag fick i födelsedagspresent av mannen blev väldigt lyckat!! Vi bodde hos Freddans syster m familj i helgen och åkte in tillStockholm på lördag eftermiddagen. Jättegod mat och många skratt. Spamalot var det vi såg. Många bra skådespelare!
Snart påsk!! Har pyntat lite men det är också allt.. Har bett mamma plocka lite påskris så jag slipper ge mig ut i skog och mark.. Har inget speciellt planerat i helgen. Påsklunch med familjen på lördag men annars så.. Vi ska göra det sista i bebisens rum, ta hem skötbordet och ta fram sängen och göra iordning lite.. För det närmar sig ju!! Trädgården behöver lite ompyssling också.. Men det tar vi då, om jag orkar!!
Nu ska Simon o jag äta glass. Det är bra mot halsont, och jag får väl sympatiäta!!
Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0