Att göra eller inte göra*

Sitter i köket och funderar på vad jag ska ta tag i först... Tvätten, eller dammsugningen, eller bädda sängen eller om jag ska skita i alla måsten å ta med mig Simon och gå ut istället och njuta av solen så länge den nu är framme. Helgvädret verkar ju bli skit så...
Var hos barnmorskan igår för att få konstaterat det jag redan visste. Bebisen har inte hänt sig om. Så på måndag har vi tid för vändning. Jippie!!! Jag har ju känt huvudet så himla tydligt förut och nu tycker jag att det känns annorlunda när jag känner runt. Så om vi har riktigt tur så har den vänt sig om helt självmant. Eller rättare sagt den lyssnade på storebror som då och då pratar genom naveln där han lär lillebror (vi vet inte att det är en han, men Simon har bestämt det!!!) både det ena och det andra och ger den små direktiv, bl.a att den ska vända sig om.
Imorgon åker vi till Stockholm. Astrid Lindgrens Barnsjukhus, eller Pippis mammas sjukhus, som Simon säger, ska få sin beskärda del av grabben med G! Först ska vi till ortopeden för lite koll om hans skena och slipning verkar vara rätt för honom. Tjejen som hjälper oss här hemma är jätteduktig och hon verkar kunna sin sak och det är hon själv som har skickat oss till Stockholms ortopeden. Dels som Feedback för henne att hon gör rätt och sen ska dom vara jätteduktiga där uppe med ett stort labb eller vad det är så dom kan göra allt som behövs för honom. Ja, det är lite svårt att förklara när man knappt fattar själv. Men Simons sjukgymnast tyckte i början på veckan att han hade mera rörlighet i benet och det är jättepositivt för det betyder att Simons ortos gör nytta!!! Hoppas hoppas!!
Sen när vi varit där så ska vi till AL och träffa en reumatolog och en husläkare för att fastställa eller avfärda det dom i Linköping tror att Simon har.. Vilket är en bindvävssjukdom. Inom reumatism.. Vet inte så mycket mera för läkarna har inte velat prata så mycket om det än förräns vi vet hur läget ligger.. Mer än att om det är det dom tror så ska det vara behandlingsbart och det låter som ljuv musik i mina öron!!
Nähä, nu ropar lilleman att han är hungrig. Sen ska vi åka iväg och fixa lite grejer inför helgen.
Att Freddan i jag ska ut o käka och gå på teater i Stockholm på lördag får jag berätta om en annan dag.
Tjingeling o Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0