Sköna maj välkommen....*

Idag har det varit en underbar dag. Strålande sol hela dagen.
Jag har vankat mig fram bäst jag kunnat..
Jag har tvättat sängkläder och hängt dom, då vår älskade hund kissat ner dom, bytt till nya.
Lagat lite mat, diskat, plockat, fixat med mer tvätt, hoppat studsmatta med Simon. Eller, han hoppade mest och jag låg mest där som en fet padda.. Åkte iväg och slängde lite skräp, tog en glass på stallkiosken..
Dagarna blir långa när man inte kan köra på i den takten man vill. Jag kanske inte hade gjort mer om jag var ogravid men jag hade iaf sluppit att varenda steg jag tagit gjort så ont. Så fort jag satt mig ner har jag ångrat mig för jag kommer på hur ont och jobbigt det är när jag ska ställa mig upp..
Fy vad jag klagar!! Freddan och jag pratade om en viss person förut som nog är världsbäst på att tycka synd om sig själv och skylta med det på FB men jag är nog fasen strax efter. Fast förhoppningsvis så slutar jag med det snart och börjar leva igen medans den personen kommer fortsätta..

Nu håller mannen på att grilla.. Massa korvar. Simon kom precis in med andan i halsen och sa att jag var tvungen att "komma och fixa för det går fort".. Det betyder att jag ska duka och plocka fram resten!!

Imorgon ska Lilleman till dagis igen och jag ska följa med mamma till stan medans hon klipper sig. Måste ha något att göra varje dag. Blir galen om jag bara ska sitta hemma och vänta.. Freddan skulle ev på möte istan också och han vill inte att jag sitter själv här hemma då ifall nåt händer..

Nähä, nu ropar Simon igen!!!

Puss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0